کد خبر 1472073
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
علی اف: جهان شاهد خطرناکترین تقابل شرق و غرب پس از جنگ سرد است

علی‌اف‌: نظامی گنجوی یک شاعر آذربایجانی است. در شهر گنجه آذربایجان به دنیا آمده، زیسته و فوت کرده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 187
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 33
  • H IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    چرا یک پیدا نمیشه بزنه تو دهنش بهش بگه آذربایجان قسمتی از ایرانه
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      الهام درست می گوید! نظامی متعلق گنجه و گنجه قسمتی از آذربایجان و آذربايجان هم خاک جدا شده از ایران است که باید به پیکره اصلی خود برگردد.
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      ایران شمالی آماده الحاق به ایران بزرگ میشود.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      95 9
      نظامی بزرگ که در قدیم اشعار فارسی اصیل سروده فکرشم نمیکرد این نخاله بعدا دور کرسی شعر بگه و اونو مال خودشون کنه!!
    • زنجانی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      چرا یکی پیدا نمیشه بگه کل ایران روزگاری جزیی از امپراطوری اذربایحانی ها بود مثل صفویان ؟
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      بنده بعنوان یک آذری افتخار میکنم آریایی تبار هستم و نه مغول
    • LT ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      200 9
      پانترک مریضی که از صفویه حرف زدی.طی کل دوران صفویه هرچی ضرب سکه شده بانام ایران شده و هرچی نامه نگاری حکومتی بوده بازهم بانام پادشاهی ایران بوده.معلوم نیست این اراجیف روبرچه اساسی زرمیزنید. البته موجوداتی مثل تواصولااساسی ندارند.
    • n IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      60 7
      اگه اذربایجانیه پس چرا همه شعراش فار؟ شما کمی فکر کنید..
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      47 6
      از فضائل الهام علیف اینست که شیره را خورد و گفت شیرین است . مرد نا حسابی زبان فارسی زبان رسمی و ادبی مُلک ایران بوده . زمان گنجوی آیا اران جز ایران بوده ؟
    • بهمن IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      6 75
      بنده بعنوان یک آریایی اگر نظامی آذربایجانی و فردوسی افغانی را نداشتیم پس چی داشتیم؟!
    • ن IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      4 3
      اگه نظامی ترکه پس چرا تمام شعراش فارسیه. این چی رو می رسونه؟
  • ایرانی با غیرت IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    42 11
    جناب الهام علیف : شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی هم اهل باکو بوده میتوانی او را هم به نفع خودتان مصادره کنید!
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    108 9
    چرا از خود نظامی نپرسیم کجایی بوده؟ زان ولایت که مهتران دارند بهترین جای ، بهتران دارند همه عالم تن است و ایران دل نیست گوینده زین قیاس خجل چون که ایران دل زمین باشد دل ، ز تن به بود . یقین باشد
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      30 5
      آفرین
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      45 4
      دم ایرانی های باوجودگرم.
    • بی نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      39 4
      آفرین
    • وطنم ایران IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      97 6
      این پانترکا توهماتشون تمومی نداره
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      29 7
      و در بیتی دیگر می فرماید گرچه در بحر گنجه گمم ولی از قهستان شهر قمم به تفرش دهی هست تا نام او نظامی از آنجا شده نام جو
    • مینو IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      3 25
      به ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹ این بیت در نسخه دست نویس که تو موزه هستش وجود نداره دوست عزیز ... الکی برای شاعر بزرگ شعر نگین
  • امیر IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    مگر نظامی گنجوی اهل آذربایجان نیست؟!
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      117 5
      😂😂😂
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      97 5
      حیف نانی که در ایران کوفت میکنی.
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      28 1
      نه اون خواجه نصیر الدین طوسی بود که اهل اسپانیا بود!!!!
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      20 8
      مگرمتاسفانه توخودت شناسنامه ایرانی نداری؟
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      19 42
      چرا اون اهل آذربایجانه فردوسی اهل افغانستانه سعدی و حافظ هم اهل جمهوری دومنیکن هستند
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      خخخخ خود آذربایجان اهل ایران بوده. پس متولدینش هم اهل ایرانند. اگه دوست داری به ایران برگردی بگو
    • پرستار IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      25 7
      با سلام البته خوب نظامي گنجوي افتخار براي ما آذريهاست و آذري است اما خود ما و گنجوي شكر خدا زير مجموعه كشور بزرگ ايران اسلامي هستيم متاسفانه باكو را از ما جدا كرده اند كه بزودي ان شاءالله به ايران بر ميگردد.
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      34 5
      گنجه وباکو گرجستان وارمنستان و وهمه جزو ایران بودن. نظامی ایرانی بوده البه بزودی گنجه وباکو به مادرشان ایرآن بزرگ برمیگرده
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      3 1
      این نشون میده آذربایجان جزء ایرانه و باید به خاک اصلی و مادریش برگرده.
    • طاها IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      داش مشکل اینه خود آذربایجان اهل ایرانه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    54 18
    پس چرا شعرش فارسی است
    • JP ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      10 25
      چرا شعرهای شهریار ترکی بوده مگه شهریار ایرانی نیست؟
    • حسین IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      11 45
      اگر بنا بر زبان اثر باشد تمام اثار ابوعلی سینا به عربی هستش... اون عرب محسوب میشه؟ بالاخره ما نفهمیدیم محل تولد مهمه زبان اثر یا محل زندگی.... تو هر شخصی یکی از اینها ایرانی و یا فارسی باشه میچسبونین به ایران و ول کنم نیستین.... مولانا تو بلخ بدنیا اومده تو ترکیه فوت شده ولی زبان اثارش فارسی هستش اونم ایرانی محسوب میشه؟ البته ایرانی که همون دوره تحت سیطره مردمی از اسیای مرکزی بودش
    • زنجانی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      11 40
      پس با اون حساب نادرشاه هم برا جمهوری آذربایجان هست چون زبانش ترکی آذربایجانی بود
    • US ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      49 21
      پانترک بی سوادمولانازمانیکه دربلخ به دنیا آمده آن اراضی جزئی از ایران بودند.
    • US ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      40 6
      نادرشاه خراسانی زبانش ترکی بود😂😂😂
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    71 6
    یک بیت شعر ترکی بخون ازش.... تو اون جمع کاسه لیس باید همه به به و چه چه کنم... وجودش رو داری بیا آستارا ،لب مرز بشین از نظامی گنجوی شاعر حرف بزن
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      87 8
      درودبرایران وایرانی.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      37 4
      آرانی نه تورکی .آران شمالی به مام میهن بر میگردد.
  • مجید IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    حضرت حکیم نظامی در هفت‌پیکر می‌فرماید: همه عالم تن است و ایران دل نیست گوینده زین قیاس خجل چون که ایران دل زمین باشد، دل ز تن به بود یقین باشد
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    درهمین زمانی که داره اراجیف سرهم می‌کنه یه تیپا چنان محکم بزنی که
  • صداقت IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    82 48
    الهام خانوم منتظر روزی هستم که اون دماغ که تو افساید هست بشکنم لعنت به تو و اردوغان و اسرائیل و یک سخن آذری هست که می گوید به جوجه کیش میگی مثل تو هم همینه نمیره می زنی هم میمیره
  • DK ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    12 93
    دروغ نگفته، شهریار هم تورک بود فارسی شعر گفته
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      من هم یک آذری ایرانی ام.حالم از هرچی پانترک بهم میخوره.
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      16 43
      خوب نظامی مجنون بوده یا مشکل داشته که به فارسی شعر میگفته؟ برای کیا میگفته وقتی به قول شما چند هزار ساله اونجا زبانشون ترکیه؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    برای بار صدم، با ارمنستان یک ائتلاف درست کنین بزنین این ترکها رو بشونین سر جاشون زر زیادی نزنن ، اگر اینکارو نکنین در آیندهٔ خیلی نزدیک آذربایجان هم میشه اسرائیل دوم بیخ گوشتون، از ما گفتن بود!!!
    • US ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      44 20
      متاسفانه خیلی داره سهل انگاری میشه.ولی درنهایت جلوی ملت ایران عددی نیستن.
  • سید IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    94 69
    استان های آذربایجان شمالی و نخجوان بخش جدایی ناپذیر ایران هستند!
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      زنده بادایران بزرگ ،خارچشم حشرات ضدایرانی.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    6 21
    حتی زرتم المقابر
  • تورک NL ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    نظامی گنجوی یک شاعر آذربایجانی اصیل است
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      کل جمهوری جعلی باکوجزوسرزمین های اصیل ایرانی است.
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      56 60
      پانترک=مریض روانی،بی سواد،بی منطق،بی ادب،بی ظرفیت،بی جنبه وووو
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    64 45
    گرد نخودی ناکجاآبادی پس چرا اشعارش به زبان فارسیه؟
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    37 64
    گرد نخودی ناکجاآبادی پس چرا اشعارش به زبان فارسیه؟
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    52 40
    گرد نخودی ناکجاآبادی پس چرا اشعارش به زبان فارسیه؟
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    11 6
    مردم آذربایجان دوست ما و همسایه ما هستند علی اف هیچ کاری نمیتوانه بکنه همونطور که گنده هاش هیچ کاری نمیتونن بکنن
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    39 86
    شهر گنجه جمهوری آذربایجان از اسمش پیداست دیگه
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      82 37
      بادکوبه مرکزکشورجعلی آذربایجان هم ازاسمش پیداست واسه ایرانه.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    83 78
    شاعرآذربایجانی است؟!اما یک بیت شعر ترکی هم نداردوبارهادراشعارش از ایران نام برده وخودراایرانی دانسته.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    کل جمهوری جعلی باکومتعلق به ایران است.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    37 48
    بله آثارش هم به زبان گنجه هست!
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      55 77
      زبان گنجه🤣
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      25 3
      👽🙈💀🙊👻🙉👨‍🎤🏃‍♂️🗣🤦‍♂️👥👉👣👂👁👢👅👅👅👅👅👅👅👅👅الفبای زبان گنجه.🤣
  • محمد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    60 75
    این احمق قمارباز همیشه مست اصلا از ما نیست. یک بی هویت که اصلا توان درک درست از آینده انسان و منطقه ندارد. علاقه وافر این پست فطرت به قمار و حراج در استان شمالی ما، دلیل خوبی برای طراحی حذف این چرک کثیف از صحنه سیاسی آذربایجان است. اطلاعات و نیروهای برون مرزی باید کاری کنند.
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      زمان زیادی براش باقی نمانده هم وطن.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    استان ایرانی که تا بوده جزئی از ایران بوده و تاریخ وفرهنگ و تمامی ابنیه تاریخی آن هنوزهم پرازسنگ نوشته هاوکتیبه های ایرانی است و حتی یک خط و یاحتی یک کلمه مبنی برترکی بودن واستقلال ونام مجعول آذربایجان دراین اراضی به چشم نمیخورد.نام دستگاه های موسیقی(بیات اصفهان،بیات شیراز،سه گاه و...)نام شهرها(بادکوبه،سالیان،لنکران...)نام واقعی این استان(آران)نام رودها(رودکوروش )نام شعراواشعارآنهاو... این اواخر هم که تحت سلطه روس ها بوده و نهایت قدمت استقلالش(البته استقلال ظاهری)به ۳۰سال هم نمیرسه وطی همین ۳۰سال حداقل ۳با الفبای ساختگی خودش رو عوض کرده(اول:الفبای لاتین،دوم:مجددالفبای روسی،سوم:الفبای ترکیه که خودالفبای فعلی ترکیه در زمان آتاترک اختراع شد😂و نهایت قدمتش به ۱۰۰سال هم نمیرسه). سهل انگاری ها ونیکی های بیش ازحددرقبال این جغرافیای ذره ای وفاشیستی وساده انگاری هادرقبال گستاخی هاوحماقتهاودزدی های تاریخی وهویتی اقلیت پان ترک نتیجه ای جزاین نخواهدداشت.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      37 0
      💪🇮🇷💪
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      34 14
      ایران شمالی
  • هادی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    64 51
    به این بدبخت گیر ندید خودش کرد کرمانجه فکر میکنه آذریه
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    83 86
    مردک اردک ،یک بیت نظامی گنجوی را بخوان ،اگر مال شماست َََََََََََََََََََََََََََََََََََََََ
  • محمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    55 5
    بیناموس ،کشورت مال ماست،خوب معلومه آدمهای اونجا ایرانی بودن،البته اگر درست باشه،قد دماقت حرف نزن،قد مغز کوچیکت حرف بزن
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      78 25
      🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • حسن IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    11 24
    نظامی
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      1 1
      حسن نظامی منظورته
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    73 78
    مرگ بر علی اف، یزید کافر. درود بر رزمندگان اسلام.
  • یک بنده خدا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    79 60
    اون زمان که نظامی زندگی میکرده کشور جعلیت یکی از استان های ما بوده گنجه هم یکی از روستاهای ما
    • JP ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      4 25
      زمان نظامی کل خاورمیانه زیر سلطه ترکیه‌ یا بهتره بگیم سلجوقیان از ایل قینیق بوده
    • US ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      24 2
      زمان نظامی ترکیه ای وجودنداشت تاجایی رو هم زیر سلطه داشته باشه.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    71 68
    ههههه. اگه چین شهر گنجه رو از ایران گرفته بود لابد نظامی میشد چینی!! الهام خانوم گاگول «ملیت هرکس همان جوابی است که فرد در زمان حیات خود میدهد». اگر از نظامی می پرسیدن ملیت تو چیست می گفت ایرانی هستم چون در زمان نظامی جمهوری قلابی آذربایجان وجود نداشت. اگر از مولانا می پرسیدند ملیت تو چیست می گفت ایرانی هستم چون در زمان مولانا افغانستانی وجود نداشت.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      6 41
      عزیزم نظامی زمان سلجوقیان می‌زیسته یعنی اگر بخواهیم با اون دوره بگیم نه مال ایرانه نه اذربایجان بلکه مال ترکیه‌ و ترکمنستان هست(به غیر از مدتی که شیروان شاه بود که اون حکومت کوچک مال اذربایجان بود) اگر هم با حال بگیم خب مال اذربایجان هست چون تو جغرافیای امروزی اذربایجان هست درضمن طرف نگفته فارسه یا ترکه گفته اذربایجانیه شهریار هم ترکه ولی ایرانیه شعرهای شهریار هم که اکثرا ترکی بود الان اذربایجان و ترکیه‌ بگن چون طرف ترک بوده پس مال ماست؟
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      37 3
      عزیزم ازچرندیات جعلی وبی اساس ونژادپرستانه ای که در جواب هم میهن عزیزنوشتی کاملا مشخصه که یک پان ترک شستشوی مغزی شده بی سوادهستی.البته چرندیات امثال توتازگی نداره که هیچ ،خیلی هم تکراری و سرگرم کننده و شادی آوره.باکمترین هزینه ملت ایران روباجوک هاوچرندیات خودتان شادمیکنید.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    56 18
    خوب گنجه خاک ایران است پس چرا توهمات. ؟
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    65 33
    کل جمهوری جعلی باکو جز خاک ایران است احمق
  • V IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    64 16
    سرقت فرهنگی
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      80 32
      این الدنگ سالهاست مشغول دزدی تاریخ وفرهنگ ایران هستند.
  • V IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    68 43
    آقای الهام علی اف برای اینکه اشعار حکیم نظامی را بفهمد اول باید زبان فارسی یاد بگیرد !
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    99 97
    خب راست گفته
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      74 5
      غلط کرده با تو.
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      43 3
      من اردبیلی فدای ایران عزیز
  • علی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    درست میگن نظامی زاده و مرده در گنجه بوده ولی چرا تمامی اشعارش به زبان فارسی هست؟؟ و تمامی دغدغه هاش مثل خسرو و شیرین و غیره مربوط به ایران و زبان فارسی هست آیا الهام جوابی داره؟
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      22 2
      این نگفت نظامی ترکه گفت آذري هست همانطور که کسی نمیگه شهریار فارسه میگن ایرانی هست. خیلی ها هنوز فرق قومیت و ملیت رو نمیدونن
    • US ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      22 2
      ملیت اصلی اهالی باکوایرانی هست.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    90 70
    دمش گرم
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      14 2
      هوالشافی
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    30 59
    نه اشتباه میکنه نظامی گنجوی فارس آریایی بوده
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      13 1
      زااااارت
    • US ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      2 2
      زارت به وجود خودت واجدادت
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    23 1
    خوب بسم الله شما هم برای شناساندن نظامی گنجه ای شاعر بزرگ ایرانی دست به کار بشوید. ولی ما فعلا به دنبال تخریب بافت های تاریخی و هویت فرهنگی خودمان هستیم. اگر هم این بابا امروز این ادعا را نمی کرد محال بود شما یادی از این شاعر بزرگ زبان و ادبیات پارسی بکنید.
  • JP ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    4 40
    یک چیز جالب:ابوریحان بیرونی در زمان سلجوقیان در قبیله مرو بدنیا آمد(در ترکمنستان امروزی) و یکی افراد تاثیر گزار در زمان سلجوقیان بود اما جالبش اینجاست قبیله مرو قبیله ای صد درصد ترک نشین بود که هیچ غیر ترکی در آن نبود پس می‌توان نتیجه گرفت ابوریحان بیرونی هم که یکی از اهالی این قبیله بود ترک بود. اصلا مرو رو ترک ها بنا نهادن و فکر نکنم تا به آروز هم غیر ترکی در اونجا باشه
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      3 1
      فارسها همینن همه چیزو برای خودشون میدونن خودشونم از همه برتر میدونن خخ
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ ﺑﻬﻤﻦ ﭘﻮﺭ اﻳﮕﺪﺭ IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    21 3
    ﻣﺴﻌﻮﻻﻥ ﻛﺸﻮﺭ اﮔﺮ اﺯ ﺭﻭﺯ اﻭﻝ ﻣﺤﻜﻢ ﺟﻮاﺏ اﻳﻦ و ﻣﻴﺪاﺩﻧﺪ اﻻﻥ اﻧﻘﺪﺭ ﺟﻮﻻﻥ ﻧﻤﻴﺪاﺩ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﻛﻢ ﻛﺎﺭﻱ ﻛﺮﺩﻧﺪ
  • سیدحمید IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    آب که سربالا بره قورباغه ابواطا میخونه
  • بیژن IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 46
    سلام‌زبان‌ترکی‌آذربایجانی‌زبان‌دوم‌بهشت‌است بدت‌میآید‌از‌ترکی‌‌‌پس‌بهشت‌نروید
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    99 74
    خوب راست میگه بد بخت چه کارش دارین
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    34 3
    مردک نفهم
  • یمی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    44 2
    پس چرا همه شعرهاش فارسیه؟
    • US ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      37 2
      دقیقا.حتی یک بیت ترکی نداره.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    شما پانفارسا شهریارم میگفتید فارس بود اگه تکنلوژی العان نبود خخخخ بسه بابا شما متوهمید با کل دنیا سر جنگ دارید نه جمهوری همیشه قهرمان آذربایجان وطن
    • US ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      33 9
      توهم وخیال بافی که از خصوصیات بارزپان ترک هاست.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 13
    صد در صد درست گفته چون جمهوری آذربایجان بیش از پانصد هزار تات زبان دارد.
    • یوسف از همدان IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      3 32
      اگر تات زبان بوده چرا اشعار تظامی فارسیه؟؟
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      34 2
      چندین میلیون تالش زبان ولزگی و..راهم درنظرداشته باشد.
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      31 2
      چندین میلیون تالش زبان ولزگی و..راهم درنظرداشته باشد.
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      25 3
      چندین میلیون تالش زبان ولزگی و..راهم درنظرداشته باشد.
  • فرشید IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    22 3
    بابا یکی یه جوابی چیزی به این کچل بده خداوکیلی
  • AT ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 19
    الهام اسم مذکر است. الهامه شکل مونث آن و برای خانم‌ها هست.
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      36 1
      به درک.درهرصورت زنیکه هست.
  • کاربر IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    20 2
    روانیست
  • رحیم IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    26 4
    اینکه نظامی به فارسی حرف زده نشون میده شما هم جزو ایرانید.
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      38 3
      شکی نیست.
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      6 41
      اینکه دولت ایران به زبان فارسی(دری) کار میکنه نشون میده ایران بخشی از امپراطوری افغانستان بزرگه
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    43 5
    ما آذری زبانان ایران عزیز ، از این مرتیکه هالو متنفریم
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      28 3
      درودبرملت بزرگ ایران🇮🇷
  • امیر IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 21
    چرا به عده ای بر می خورد . مشخصا حکیم نظامی گنجوی در گنجه در یکی از شهرهای اذربایجان کنونی به دنیا آمده و اونهایی که این شاعر بزرگوار را اصلا نمی شناسند و با آثار و اشعار ایشان آشنایی ندارند و حتی به زبان ایشان نیز آشنایی ندارند به همه چیز اعتراض دارند و همیشه سرشان تو برفه تا زمانی که کسی مثل علی اف اظهار نظر می کند باز سرو کله این افراد پیدا می شود
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    39 18
    چرا ترجمه نشده؟ مگه همه ایرانی ها مثل شما ترک هستن؟؟؟
  • علی تبریز IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    5 44
    پدر تا پدر مرا تورک بود به فرزانگی هر یکی گرگ بود حکیم نظامی، تا کی میخواهید علمای غیر فارس به نام فارس بزنید،یاشاسین آزربایجان
    • LT ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 2
      خودفروخته بی اصالت.
  • رضا IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    4 37
    اگر نظامی به خاطر فارسی گفتن نمیتواند آذربایجانی باش! پس، بیشتر آثار مشاهیر ایران به زبان عربی است، آنها هم نمیتوانند ایرانی باشند؟
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    29 0
    فقط مشکلش اینه این آذربایجان الان ی ذره فرق داره با اون چیزی که نظامی توش متولد شده بود و شعر میگفت مثلا تو نمیتونی شعرهاشونو بخونی چون فارسیه :))))‌
  • افسانه IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    40 3
    همه دنیا می دانند که نظامی گنجوی برای ایران است لطفانطرمن را بذارید
  • رامین IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 20
    کاری با ایران کرده اند که هر کی از راه می رسه به فرهنگ و تمدن و مردمش توهین میکنه از عربها تا ترکها و اروپا و آمریکا همه توهین و تحقیر میکنن
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 22
    نظامی گنجوی اهل گنجه(شهری در جمهوری آذربایجان) است. همانند قطران، شهریار، صائب، پروین اعتصامی.. ترک پارسی گوی هست. مثل شهریار شعر به فارسی گفته. چون آن زمان در جغرافیای ایران می زیسته. نه آقای الهام علیف دروغ گفته و نه شما. به نظرم هر دو طرف دچار سوئ تفاهم شده اند.
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      38 2
      چرندیات مسخره امثال توتهوع آورند.چی میگی؟مدام چرندگویی های بی محتوایی معنا.شاعرتورک زبان که در جغرافیای ایران می زیسته یعنی چه؟خوب بی سوادخودت داری میگی اونجاجزئی از ایران بوده و نظامی هم ایرانی بوده.درضمن این شاعرتورک زبان چرا یک بیت تورکی نداره؟
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    29 6
    آذربایجان بزرگ یکی از ولایات ایران و زبانش هم فارسی بوده و بعدا زبان ترکی زبان آن دیار شده، همونطوریکه زمان مولانا زبان اول قونیه فارسی بوده این مرتیکه رو ولش کنین مسته حالیش نیست چند وقت دیگه که یه گوشمالی حسابی شد میفهمه
  • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 18
    این که عین واقعیته .!
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    4 2
    آره دیگه، مثلا از نظر این دماغ، هر کس هندی شعر گفت چینی است، هرکه چینی گفت انگلیسی است هرکس فارسی شعر گفت هم ترک است، بزودی مولانا، خیام، حافظ و سعدی و...... به آذربایجان خواهند پیوست.
    • LT ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      39 3
      اینها یکسری مریض روانی اندودرتوهم وخیالات سیر میکنند. زنده بادایران وایرانی،اینهاعددی نیستند.
  • ایرانی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    71 1
    مرگ بر دشمنان ایران
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      76 2
      زنده بادایران.
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    5 67
    یاشاسین آذربایجان
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 38
    توهمات و شعار تحريف و جعل تاریخ..پان‌فارس ها تمامی ندارد ..مگر استاد شهریار فارس هست .بیشتر شعرهایش به فارس هست
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 50
    یک‌ سوال .چطوری ادعا می کنید .ابوعلی سینا ایرانی هست .درحالی که کتاب هایش به زبان عربي هست
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      43 1
      به خاطر اینکه کتابهای فارسیش هم هست!!!!
  • عبسی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 72
    نظامی آذربابجانی بوده و هست . ضمنا شعر ترکی هم دارد. آذر بایجان به کشور مستقل است. آذر بایجان مدت بسیار محدودی آنهم ایالتی مال ایران بوده.‌ البته الهام سر سپرده اسراییل استا و دنبال دشمنی است.‌
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 4
    ایران باکو را الی الابد به روسیه واگذار کرد . روسیه باید کنترل خاکشو در دست بگیره .
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 1
      این الی ابدتوقراردادهای اصلی نیست.احتمالاپیوست شده و برگه اون هم دست پان ترک هاست🤣
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    35 1
    ایشان درست میگه اهل گنجه بود اما زمانی که روسها آذربایجان را اشغال کردند وبخاک شوروی ضمیمه کردند وکشوری شد بنام جمهوری آذربایجان پس اگر به سوابق تاریخی هم نگاه کنید آذربایجان متعلق به ایران بوده واشعاری درباره ایران که سروده تعلق خاطر خود را به ایران زمین میدانسته است .درهرصورت علی اف الان که گنجه درآن جمهوری است او را مصادره بمطلوب میکند والا هرایرانی میداند که تعلق خاطر گنجوی به ایران بوده است هرچند آذربایجان پیشینه چندانی ندارد وعاریه گرفته ازسرزمین مادریش
  • Ali IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    40 1
    بدبخت چند تا سلاح از اسراییل گرفته فکر بد به سرش زده دیگه فکر نمی کند ار جنگی شروع بشه از خود داخل اذربایجان بوسیله مسلمان است ابله ساخ دم نداره
  • آذری IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    64 3
    دیکتاتور باکو فعلا از سرگیجه زلزله ترکیه و نابودی تروریست‌ها بیدار نشده.بزودی این تفاله اسرائیلی را سرجاش خواهیم نشاند.
  • ایرانی🇮🇷 IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    38 3
    آذربایجان جزئی از خاک ایران بوده و در واقع یکی از اقوام اصیل ایرانی میباشند و در طول تاریخ به مرور زبان آذری را هم در کنار زبان شیرین پارسی آموختند. تمام آنچه الهام به آن مینازد از بن و اساس و ریشه از آنِ فرهنگ و تمدن ایران میباشد. الهام اگر خون ایرانی داشت هیچگاه چنین سرقت هائی انجام نمیداد، متاُسفانه.
  • US ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    4 73
    یاشاسین آذربایجان....یاشاسین گنجه.....
    • US ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      53 4
      یاشاسین شهرهای ایرانی استان عزیزمان آران.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 53
    مگه دروغ میگه
  • عباس IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 55
    ایران کشورقومیتهاس پس نمیش که شعرای قومیتهارافارس دری بنامیم
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 64
    خطاب به مشرق و طرفداران ایرانشهر نتعصبش باید بگویم که این شما هستید که در توهم بسر می برید. گنجوی در شهر گنجه متولد شده و همونجا هم دفن شده کجایی این حرف توهم آمیز است؟
  • علی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 41
    نظام گنجوی شاعر آذربایجانی است که به اقتضای زمان و شرایط موجود و مرسوم بودن فارسی در آن زمان شعر فارسی دری سروده است و شاید الان بود شعر ترکی می سرایید
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      1 1
      اتفاقا به اقتضای زمان هم آذربایجان قلابی بخشی از ایران بزرگ بوده که بازهم به اقتضای زمان به ایران ملحق خواهدشدتابه اقتضای زمان دشمنان حقیر ایران خفه شوند.
    • طاها IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      در ان زمان سلجوقیان که الانم که الانه معلوم نیس سلسله ایرانه یا ترکیه که احتمالش بیشتره ایران باشه زبان رسمی ان سلسله ترکی بود
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    41 2
    ابله اف آخه تو که اینقدر تاریخ بلدی چرا اقرار نمیکنی که آذربایجان تا حدود صدسال پیش متعلق به ایران بوده،راستی اگه نظامی ایرانی نبوده پس چرا اشعارش فارسی است
    • US ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      1 1
      آذربایجان جعلی همین الان هم رسماجزئی از ایران هست.به زورازایران گرفته شده بود.معامله و توافق دوجانبه ای درکارنبوده که مستقل شده باشد.
    • بهمن IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 3
      صد سال پیش ایران متعلق به آذربایجان بود
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 1
      بهمن حتمابروپیش روانپزشک.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 28
    فکر کنم کسی که در توهمه شمایید وگرنه از اسم نظامی گنجوی هم مشخصه اهل کجا بوده
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    45 66
    گنجه شهر از کشور آذربایجان هست کشور آذربایجان هم مستقل هست بنةرم ما باید واقعیت رو قبول کنیم
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      2 2
      اکراین هم که خیلی قویتروپیشرفته تروبزرگترازآذربایجان جعلی بود،یک کشورمستقل شده بود.فعلاکه۲۰درصدویابیشترش دوباره به روسیه الحاق شده.
  • حمیدرضا IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 1
    نظامی گنجوی اصالتا متعلق به روستای تا در تفرش است بخاطر زیست طولانی در گنجه به نظامی گنجوی مشهورشده!! به تفرش دهی است تا نام او نظامی ازآنجا شده نامجو شعرای بزرگی در سرزمین اران یا قفقازجنوبی یا همان جمهوری جعلی باکو داشته ایم که همگی فارس زبان بوده اند مثل خاقانی شروانی! روحیه فاشیستی وپانترکی چنان در جمهوری جعلی باکو تقویت شده که چندسال پیش تمام کاشی کاریها وسنگ نبشته های مزار نظامی که اشعار پارسی این چهره درخشان فرهنگ وزبان پارسی را برخود منقوش داشتند توسط ایادی دولت ضد ایرانی علیف کنده شده وبجایش کاشیهایی با اشعار ترکی نصب کردند!دولت مقتدر ایران هم عینهو دسته بیل فقط نگاه کرد!!
  • ایرانی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    8 2
    روسیه قرار است آذربایجان را تسخیر و دو قسمت کند.بین ایران و روسیه بزرگ.
    • عبدالرضا IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 0
      روسیه ارباب شماست زورش به ازربایجان نمی رسد
    • عبدالرضا IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 1
      روسیه ارباب شماست زورش به ازربایجان نمی رسد
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    46 3
    سلام و درود بر همه اقوام ایرانی، ایران بزرگ و یکپارچه
  • سیروس IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    17 2
    سلام و درود بر هم وطنان عزیز مواظب فتنه گران و تفرقه اندازان باشید در تله این ملعونان نیفتید قدرت و عزت ایران به همبستگی و یکپارچگی همه اقوام است زنده و پاینده باشید جانم فدای ایران و ایرانی
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    13 4
    و در بیتی دیگر می فرماید گرچه در بحر گنجه گمم ولی از قهستان شهر قمم به تفرش دهی هست تا نام او نظامی از آنجا شده نام جو
  • ایران IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    15 2
    و در بیتی دیگر می فرماید گرچه در بحر گنجه گمم ولی از قهستان شهر قمم به تفرش دهی هست تا نام او نظامی از آنجا شده نام جو
  • ایران IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    2 3
    و در بیتی دیگر می فرماید گرچه در بحر گنجه گمم ولی از قهستان شهر قمم به تفرش دهی هست تا نام او نظامی از آنجا شده نام جو
  • حسن حبشی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    5 34
    مگر دروغ می گوید شما هستید که به هر طریقی می خواهید افرادی که سرشان به تنشان می ارزد مال خود کنید
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      35 4
      توبازدرموردجاهای دیگه چرت وپرت گفتی.مگه قرارنشدفقط درموردحبشه نظر بدی.
  • موسی صفری IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    2 29
    کل اروپا زیر سلطه رومیان بوده باید ایتالیایی ها بگند کل اروپا مال ماست
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    37 1
    الهام خانم اگه عقل داشت که نوکری اردوغان که خودش نوکرامریکاست را نمیکرد!!!
  • افسانه IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    22 1
    همه دنیا می دانند که نظامی گنجوی مال ایران است لطفانظرمن رابذارید
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      103 1
      زنده بادایران بزرگ وشناخته شده.
  • افسانه IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    42 2
    همه دنیا می دانند که نظامی گنجوی مال ایران است لطفانظرمن رابذارید
  • محمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    4 35
    راست میگه. نظامی شاعر اهل گنجه آذربایجان هست
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      27 3
      دقیقا.وکل جمهوری جعلی آذربایجان متعلق به ایران است.
  • نسرین IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 0
    منطق این هست یک خبره وکارشناس موضوع بادلیل کافی ومتقن دربرنامه های تلویزیونی موضوع را توضیح بدهد بدون ورو دسیاستمداران
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      46 3
      😂😂😂چی رو توضیح بدهند.اینکه عالم و آدم میدانند که نظامی شاعر ایران است و جمهوری باکوتاچندوقت پیش جزئی از ایران بوده رو دوباره برای چندتاجوجه فاشیست کج فهم پان تورچ توضیح دهند.
  • افسانه IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    46 3
    تمام دنیا می دانند که نظامی گنجوی مال ایران است توروخدانطر من رابذارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس